Premiär 26 april 2008 på Teater Scenario

En actionperformance där allt ingår!

Blodet, svetten, smutsen och det totala engagemanget.
Majken och Sofia lever sina liv som om de vore John McClane i Die Hard-filmerna.
De ser det ingen annan ser. De hittar svar där andra inte ens ställt frågan:
Vad gör en hjälte?

An action performance all included!

The blood, the sweat, the dirt and the total commitment.
Majken and Sofia live their lifes as if they were John McClane in the Die Hard movies.
They see what nobody else sees. They find answers where others not even asked the question:
What makes a hero?

onsdag 2 maj 2007

Skavsår

Självklart tillkom det 29 kr i porto o grejer men jag köpte den i alla fall, inspiration av sån klass kan få kosta lite!

Mycket bra idé att göra en koreografi av hans entréer, musiken borde vara en tung nästan ballad-liknande låt om en ensam man. Såna låtar som brukar gå på när eftertexterna kommer i filmer från 80-talet. Mastodonta låtar som får en att bli rörd och gråta om man inte passar sig...!

Det vore också roligt att göra en konversation där den ene vill ha ett svar men den andre, Bruce, kan inte svara för han kan endast svara i punch-lines, och han lider av det. Det går inte att få ur honom en naturlig fras, så kan det gå till ett klimax.

Jag har fått skavsår på hornhinnan, så himla ont i ögat! Och så får jag inte ha linser, jag dör på mina glasögon!! Suck... Men så tänker jag på Bruce, han skulle bara kisa så där sexigt och sen fortsätta. Keep going.

Inga kommentarer: